neděle 8. ledna 2017

Shrnutí 2016 a jak je to s tím žlučníkem

Pokud nemáte Facebook, jako byste nebyli...


Pokud nejste na Facebooku, tak máte pravděpodobně pocit, že se nic neděje a omlouvám se za to. Nějak bylo jednodušší psát kratší vzkazy tam, než plodit dlouhé blogové příspěvky sem. Už jsem to částečně napravila a přidala "feed" z Facebooku na pravou stranu, takže vždycky uvidíte, co je nového, ale taky začnu zase pořádně psát, ať z toho něco mají všichni :-)

Nový rok je tu, to se vždycky dělají veliké plány, co všechno se musí změnit a stihnout - mě to nějak minulo. Můj plán je pořád stejný - shodit přebytečnou váhu a zaktivnit celý život. A samozřejmě běhat :-)

Váha

Tak nějak pořád jsem měla pocit, že to jde hrozně pomalu. Začala jsem znovu 6. června 2016 na skoro 110 kilech a v září jsem měla 98. A pak jsem měla pocit, že se to zastavilo, že to jde hrozně pomalu a že se vlastně nic neděje. Až dneska, když jsem se podívala na blog a tam vedle sebe byla fotka váhy ze září a pak z ledna, tak mi došlo, že mám dalších skoro 7 kilo dole, takže se vlastně pořád něco děje!

Běhání

V prosinci jsem začala zase běhat, ale protože hodinky mají rozbitý pásek, tak jsem neměřila tepovku ani nic, a velmi příjemně jsem překvapila sama sebe, že jsem v pohodě uběhla kolečko 3,7 km bez zpomalení do chůze. Toto se opakovalo párkrát a pak přišel žlučníkový záchvat, který sehrál roli i v mém běhání, protože se mi při něm začalo dělat špatně a radši jsem si dala klídeček. Žučník už je ale venku a po rekonvalescenci zase vyběhnu!

Žlučník

Překvapilo mě to. Nenapadlo by mě, že při jezení "zdravě" se můžou dělat žlučníkové kameny. Z omylu mě vyvedl doktor "U Miloušů", kam mě odvezla sanitka, když mě postihly hrozné bolesti břicha a nemohla jsem dýchat, a nikdo nevěděl proč.

Jak jsem pochopila, pokud se žluč ze žlučníku (kde se hromadí po přítoku z jater, aby se uvolnila pro trávení tučných věcí) neuvolňuje pravidelně, má tendenci krystalizovat v podobě žlučových kamenů, a ve chvíli kdy náhodou žluč potřeba je (po snězení něčeho tučného), tak se tyto kameny mohou dostat do žlučovodu a zaseknout se. A to bolí jak sviňa.

Takže moje doporučení - tukům se nevyhýbejte!

Stručně a krátce, žlučník je po dalším záchvatu venku, teď jsem v rekonvalescenci, takže žádné velké hubnoucí a pohybové zázraky v nejbližších pár týdnech nečekám, ale pak do toho zase šlápnu, protože devadesátka se blíží a k vysněné osmdesátce je to pak už jen 10 kilo (a ne 50 jak na začátku) :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat