čtvrtek 1. září 2016

Tělesná hygiena není jen sprcha

Někdy stojí za to poslouchat, co k tématu řeknou ostatní


Jedna z mých studentek je fyzioterapeutka a při jedné z našich hodin z ní vypadlo něco, co naprosto zapadlo do mého uvažování o pohybu a nabídlo mi úplně nový pohled na věc. Třeba vám to bude taky dávat smysl.

Moje uvažování


Začnu tím, jak jsem sama přišla k tomu, že bych se měla hýbat (u mě jsou všechna rozhodnutí důsledkem logického uvažování, do kterého se mi ne často chce, ale když už se do něj pustím, tak to stojí za to :D ):

Kdysi dávno v pravěku (rozuměj před takovými 100 lety a více - představuju si třeba úvod Pyšné princezny, jak jede král Miroslav mezi svůj pracující lid) valná většina lidí žila z toho, co si sami vypěstovali. Maso měli v neděli, koláče o posvícení a hlavně - denodenně dřeli na poli, na zahradě, kolem zvířat... Takže nemuseli řešit nějakou nadváhu. Samozřejmě zobecňuju, ale nechte mě snít.

No a dnes, kdy chodíme pro jídlo do supermarketu a valnou většinu dne trávíme u počítače (tedy aspoň já), tak sice vynaložíme při ťukání do klávesnice trošku energie, ale to všechno, co během dne sníme, tak se nestíhá spálit. A pokud to zahrnuje klobásy, koblihy a vepřo knedlo zelo, tak se to holt ukládá.

Řešením je tedy buď snížit příjem nebo zvýšit výdej. A tak jsem se do toho dala. Tolik k mému původnímu uvažování.

A co k tomu teď přibylo


Staráme se o svůj zevnějšek, každý den je myjeme drahými mýdly, čistíme si zuby, holíme se, šampónujeme si vlasy, používáme make-up, oblékáme se do pohodlných šatů... Staráme se i svého ducha a vzděláváme se, chodíme za zábavou, něco tvoříme... No a zbytek těla? Ten hlavní "motor", "robot"...? Na ten často právě zapomínáme. Paní fyzioterapeutka to správně dala do těchto souvislostí. Pohyb a správná strava je hygiena jako každá jiná. Svaly a klouby je třeba udržovat stejně jako čisté zuby a nehty. Živiny musíme dodávat tělu stejně jako pečujeme o své vlasy. Takže je fajn se každý den trošku protáhnout (třeba ten "pozdrav slunci" po ránu nebo cokoliv jiného) a připomenout tělu, že se o něj chceme starat. Ono nám za to časem poděkuje.


Ještě jiný pohled na věc


Modelky a hollywoodské herečky se profesionálně živí svým vzhledem. Na to, aby vypadaly tak, jak vypadají, vynakládají množství peněz a času. Většina smrtelníků tento čas ani peníze nemá. Pokud Jennifer Aniston (nebo kdokoliv jiný) tráví denně v posilovně x hodin, pak je jasné, že i v padesáti bude vypadat skvěle. A pokud chci vypadat jako paní z časopisu (nechci, ale kdyby náhodou), tak tomu minimálně ten čas musím dát taky.

No a protože nejsem profesionální herečka ani modelka, ale na druhou stranu jsem paní svého času, tak si můžu dovolit se občas pohnout i v "pracovní době". A pak už by mi bylo fakt blbý toho nevyužít a budu nadávat jen sama sobě, že jsem améba :D

Žádné komentáře:

Okomentovat