úterý 6. září 2016

Doc. Heavy Runner, těší mě!

Je to tam :-)


Dnes tedy poprvé za posledních 12 let váha ukázala pod 100 kg. Sice jen o deko, ale ode dneška počítám ve dvouciferných číslech. A dnes jsou to také přesně tři měsíce a dělá to skoro 10 kilo dole. Je na čase stanovit nové cíle.

Cíle

Celkem bych se ráda dostala na svou ideální váhu, tedy 70 kg (tipuju do příštího léta). Ale postupně. Do Vánoc bych ráda byla na devadesáti. Do jara na osmdesáti, no a pak se uvidí. 80 kg by mi popravdě stačilo.


Metoda

Jdu na to jídlem, v podstatě jsem se naučila, co a kolik jíst, aby to bylo cca 5000 kJ. Jako bonus se jdu 2-3x týdně aspoň na hodinu projít. Jdu na tepovku, aby byla v aerobní zóně, kdy se nejlépe pálí tuky. Pomáhám si hůlkama, kdy zvlášť z kopečka je problém jen jít a přitom držet tepovku, kde má být (i když samozřejmě zrychlím).

Netrpím hladem, nevyhýbám se v podstatě ničemu, i když přirozeně si radši dám třeba kuřecí maso, které má polovinu kalorií než stejné množství vepřového, nebo třeba pečiva jím poměrně málo, protože se s jinými potravinami najím víc při stejné energetické vydatnosti.

Můj jídelníček je poměrně jednotvárný a od začátku se nijak zvlášť nezměnil. Když je nějaká zvláštní příležitost, dám si třeba i nějaký "lepší" oběd, který potom (nebo předtím) vychodím. Což mi připomíná sobotní svatbu mé sestřenice, kde jse ochutnávala koláčky, abych našla nějaký povidlový. Hledala jsem dlouho a nenašla... :-) Takže jsem si v neděli udělala vycházku na 18 km, abych to dohnala.

Běh

Zatím chodím a ještě asi měsíc budu, snažím se posílit celé tělo a snížit tepovku, abych až v říjnu vyběhnu, mohla běžet v nějaké normálnější zóně než 180 tepů za minutu a více. A když to ještě v říjnu nepůjde, tak v listopadu. Nebo později, to je jedno. Ale přijde to :)

7 komentářů:

  1. To je paradni progres! Gratuluji :-). Muzu se jen jako naprosty laik (obezni) zeptat, zda ten prijem 5000 kJ neni prilis malo? Respektive jak jste prosim prijem stanovovala? Mam vahu kolem 100 a 178 cm a spis sedave zamestnani a bazal mi ruzne kalkulacky pocitaji kolem 7500 kJ. Znamena to, ze pro redukci se ma jit pod bazal?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro redukci musí jít příjem pod výdej. Pokud nemáte větší výdej než bazál, tak je to jednoduchý počet. U mě se ten příjem pohybuje mezi 5-6 tisíci kJ, hubnu v průměru 3 kila za měsíc, takže se nejedná o žádné drastické hubnutí a ani hlad mě nijak netrápí.

      Vymazat
    2. Dekuji moc za odpoved. Jste pro mne opravdu velkou inspiraci a casto se k Vasim clankum vracim. Od vcera jsem zacala s krabickovanim a kalorickymi tabulkami. Dekuji Vam, ze pisete tento blog 😊. Mejte se krasne.

      Vymazat
  2. Gratuluji k dosažení milníku! Je to vždycky motivační :) Já teď tajně doufám, že při příštím vážení bude na začátku sedmička místo osmičky, ale už se kolem toho plácám hodně dlouho... Osobně bych taky byla trošku nervózní z těch 5000 kJ, ale každý je jiný, takže co by mně nestačilo, může stačit jinému... tam pak bude spíš složitější přejít na udržovací režim, aby tělo nezačalo hned přibírat, ale všechno se dá zvládnout... já když jsem byla na bodystatu, měla jsem bazál asi 7500 kJ, takže se snažím jíst víc, dolů to jde taky, ale pomaleji holt... no, člověk to nenabral za tři měsíce, tak to taky za tři měsíce neshodí, to je život...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj bazál byl naposledy kolem 6500 kJ, takže 5000 kJ není zas tak málo. Navíc pokud člověk ví, co jíst, tak ani netrpí hladem, a pokud mám ten den pohyb, tak samozřejmě přidám trochu na jídle. Držím palce :-)

      Vymazat