čtvrtek 14. července 2016

Hubnutí mávnutím proutku (a můj jídelníček)

Chcete znát mé tajemství posledních 5 týdnů?


6.6. 2016 (jak magické...) jsem znovu najela do hubnoucího režimu se 109,5 kg. Dlouho jsem to odkládala z různých důvodů, ale ten den jsem v knihkupectví koupila knížku o domácí krabičkové dietě, a protože už s tím mám zkušenosti, začala jsem po letech opět "počítat kalorie" (ve skutečnosti počítám kulojouly). Dnes je 14.7. a mám 103,9 kg.

Celé kouzlo spočívá v tom, že vím přesně, kolik čeho sním, jaký mám příjem nehledě na výdaj, který bude vždycky větší, a je to efektivnější než jen odhadovat a nemít žádné výsledky. V tuto chvíli se držím na 5-6 tisících kJ za den. Pokud běžím, tak si dám větší oběd (v sobotu konečně běžím na ten kralický řízek :-) ). "Krabičková dieta" je fajn v tom, že si nachystám jídlo na další den večer a ráno si ho vezmu s sebou. Jo, chvilku to zabere, ale prostě pokud chci výsledky, tak do toho nějaký čas investovat musím. A další den nemusím řešit, jestli jím správné věci, jestli a kdy mám jíst - prostě sním to, co mám, v časech, kdy mám.

Kromě jiného jsem si do hlavy nastavila, že když je člověk nemocný, tak nemá problém pár týdnů držet dietu (problémy s játry, se žaludkem atd.). No a ona obezita vlastně je nemoc. A aby se jí člověk zbavil, tak holt taky musí tělu ulevit. Trvá to často déle než pár týdnů, ale až se "uzdraví", tak si může dát i to vepřo knedlo zelo nebo čokoládu, když to pak vyběhá. Prostě je jen třeba vydržet.

Popravdě mi to vůbec nevadí, že si chystám jídlo, nejím věci, které jsem si předem nenachystala, a když mám chuť na zmrzlinu, tak si ji dám jako svačinu, a většinou třeba Míšu. Nezávidím lidem kolem, že si dávají do nosu. Vím, že když si zvýším výdej, tak si můžu dát taky. Ale plánuju to. Navíc to nedělám denně. Poprvé jsem si dala řízek po víc než měsíci po velkém výběhu do kopce. Včera jsem půl hodiny plavala, takže jsem si pak dala kuřecí špíz s bramborama na oběd. V sobotu plánuju právě ten kralický řízek. Jinak většinou jím poměrně jednoduše a jednotvárně.

Chcete pár příkladů?

Snídaně

(1000-1200 kJ)
Ovesná kaše (40 g vloček, 150 ml mléka, troška vody, hrst rozinek, hrst mandlí, malá lžička datlového sirupu, trošička másla a skořice)

nebo

Míchaná vejce (2 vejce, půlka cibule, lžíce olivového oleje, plátek žitného lisovaného chleba)

nebo

Chleba s žervé a vejcem (plátek žitného lisovaného chleba, žervé, vejce natvrdo na plátky, zelenina)

Svačina 1

(500-750kJ)
Termix s ovocem (1 kus většího nebo 2 kusy menšího ovoce - ne banán) - moje oblíbená

nebo

Jogurt s ovocem (bílý jogurt Klasik 150 g a banán nebo nektarinka)

nebo

Chleba s pomazánkou (vajíčkovou, tvarohovou, žervé, tvarůžkovou... a zelenina)

Oběd

(1600 kJ)
Rýže se zeleninou a tuňákem (60 g rýže, mražená nebo čerstvá zelenina, konzerva tuňáka ve vlastní šťávě) - dělám nejčastěji

nebo

Kuřecí maso s pyré z brambor a mrkve (100 g brambor, 150 g mrkve, kousíček másla, kuřecí prsa) - buď všechno na páře nebo když mám chuť, tak si maso osmahnu na trošce olivového oleje
nebo když nemám maso, tak si k pyré ohřeju dva párky z Lidlu s 83% masa

nebo

Egg-fried rice (60 g rýže, mražená nebo čerstvá zelenina, 2 vejce) - rýže a zelenina na páře, pak lžíce olivového oleje, osmahnu rýži se zeleninou a nakonec přidám vejce

nebo když je teď sezóna

Květák na mozeček (300 g květáku, 150 g brambor, 2 vejce, troška másla) - květák uvařím na páře s kmínem, pak na lžíci olivového oleje osmahnu a přidám vejce

Svačina 2

(500-750 kJ)
Stejná jako svačina 1

nebo

Knackebrot se šunkou (2 knackebroty, 40 g drůbeží šunky s velkým obsahem masa, zelenina, někdy i kousek žervé) - místo šunky třeba tvrdý sýr nebo vejce, místo 2 knackebrotů plátek žitného lisovaného chleba

Večeře

(cca 1200 kJ)
Zeleninový salát (rajče, okurka, paprika, listový salát atd., 1 vejce natvrdo, malý tuňák ve vlastní šťávě, zálivka z olivového oleje, balsamikového octa, vody, soli a pepře) - různé kombinace všeho možného

nebo

Chleba s cottage cheese (kelímek cottage cheese, na kousky zelenina - ředkvička, okurka, mrkev, celer..., třeba 1 vajíčko, sůl, pepř, plátek žitného lisovaného chleba)

nebo

Chleba s avokádem (půl kelímku cottage cheese, půlka avokáda, česnek, sůl, pepř, plátek žitného lisovaného chleba) - moje oblíbená

Máte nějaké další tipy? :-)

1 komentář:

  1. Ahoj,
    míč mě potěšilo,že jsi se vrátila a já si zas ujíždím na Tvých článcích.

    Doporučuji jáhly a quinou, oboje můžeš upravovat jako rýži ( příloha nebo samostatný chod, výhodou je lepší glykemický index ( jde o to , aby se glukóza uvolňovala do krve pomaleji ). Taky zkus vyměnit vločky za pohanku (příprava je dost podobná). A pak bych ještě přidala avokádo ( vím, že je teď hodně populární, ale má hodně vlákniny a ty správné tuky). A ještě mě napadlo, že jako jednu za svačin můžeš použít oříšky.
    Přeji pevnou vůli a vytrvalost Markéta

    OdpovědětVymazat