pondělí 26. října 2015

Heavy Runner - bilance po dvou letech


Kam se ty dva roky poděly?


Dokud je člověk teenager, přijde mu, že se dospělosti a nezávislosti snad nikdy nedočká. Jakmile dospěje a začne pracovat, má naopak pocit, že čas zrychlil desetinásobně, a někdy se přistihne, že v tom shonu zapomněl žít.
Chtěla jsem původně jen sepsat, co se stalo na farmě, ale došlo mi, že Heavy Runner slaví v těchto dnech dva roky od svého vzniku, tak dává smysl to pojmou trochu obšírněji.

První rok

První rok Heavy Runnera byl plný běhání, cvičení a závodů. Tak to bylo zamýšleno a tak to mělo i zůstat. Ale ještě se mi nestalo, abych si něco vymyslela a ono to šlo přesně podle plánu. Původně jsem jen sepisovala, jak mi to jde/nejde při běhání s tak velkou nadváhou. Časem to přešlo do psaní i o hubnutí a kam se budeme ubírat dále, na to jsem sama zvědavá. V každém případě si první rok můžete připomenout mým loňským výtvorem.



Druhý rok

Do druhého roku jsem se těšila s tím, že váha půjde pod sto kilo a já se začnu běhání věnovat ještě aktivněji. Postupně se mi ale začaly měnit priority, protože bylo potřeba vyřešit věci, které se mi hromadily v osobním životě a na běhání ani cvičení nebyla ani nálada ani síla a v některých měsících ani čas a příležitost. Vše vyvrcholilo v červnu, kdy jsem opustila hnízdo a vyrazila vstříc novým zážitkům na farmě.

Na farmě jsem si krásně vyčistila hlavu, úžasně jsem si odpočinula a naučila se neuvěřitelnou spoustu věcí. Konec však tak idylický nebyl, protože mi byl řečeno, že mám skončit o měsíc dřív z finančních důvodů a nakonec jsem byla doslova poslána do prdele, protože Tracy už se neovládnul, a jak se (často marně) snažil celou dobu ovládnout a nedávat mi najevo, že mě osobně moc nemusí, tak na mě začal být sprostý, a já jsem si to nenechala líbit, sbalila jsem se a odjela. Mělo to ještě dohru, kdy mi nechtěl zaplatit, ale už jsem velká holka a s takovými lidmi si umím poradit :-) Celé to však bylo nejspíš o tom, že zřejmě hledal nevěstu, no a já jsem se mu nehodila do krámu.

Po příjezdu z farmy se začala velmi ozývat záda, která už tam pobolívala, ale jak jsem byla celou dobu v zápřahu, tak nebyl čas to řešit. Z těžké fyzické práce a z drncání na traktoru se zablokovala v nejnižší části beder a můžu jenom doufat, že jsou všechny plotýnky na místě. Dnes chodím na injekce od bolesti a na uvolnění a na rehabilitace, mám bederní pás a nevydržím sedět. Většinu času tedy ležím a mám nějaké cviky na uvolnění.

Výhled do třetího roku

Hned jak se záda spraví (očekávám do pár týdnů), začnu s procházkami, časem přejdu do indiána a pak se opět rozeběhnu. Hrozně ráda bych se vrhla na jógu a další posilování. Co se týče jídla, měla jsem teď spoustu starostí s usazováním se zpět v ČR, takže jsem to neřešila, ale podařilo se mi udržet váhu na loňském minimu, které bylo před Vánocemi mezi 103 a 105 kg, takže s tím do toho jdu, a vzhledem k tomu, že hubnutí je ze 70 a více procent o jídle a zbytek je cvičení, tak není důvod se správným přístupem nehubnout i bez pohybu.


Doufám, že ten největší veletoč mám za sebou a začnu vás zase zásobovat drby a zamyšleními nad nesmrtelností chrousta jako dříve. Jsem ráda, že jste tu stále se mnou! :-)

Heavy Runner - a summary after two years


Where have the two years gone?


When you are a teenager, you cannot wait to become independent and adult. As soon as you grow up and start working, you feel that the time has sped up ten times and sometimes you catch yourself you have forgotten to live in the rush.
Originally I wanted to just summarise what happened on the farm but I realised that it is Heavy Runner's second birthday in these days so it makes sense to add a little more information.

Year One

The first year of Heavy Runner was full of running, exercising and races. That was the original intent and it was supposed to stay like that However, it has never happened to me that I would plan something and it would work out exactly as planned. At the beginning I only put down how it went or did not go with running with so much extra weight. Later it changed into writing also about losing weight and where we will go from there, that is something I am also curious about. Nevertheless, let us remind ourselves of Year One with my last year's video.



Year Two

I was looking forward to the second year, expecting the weight to get under 100 kg and to start running more intensively. However, my priorities gradually started changing as I had to deal with issues that kept piling up in my personal life. I did not really feel like running or working out and in some months there was no time to do it anyway. Everything peaked in June when I left the nest and went to work on a farm.

The farm job helped me to clean my mind and relax and I also learned an incredible amount of things. The end of the job was not so idyllic as I was told to leave one month early from "financial reasons". However, a few days before my early departure Tracy verbally abused me and I decided to leave immediately. As an aftermath he did not want to pay me for the last month but I am a big girl and can deal with this kind of situations :-) It seems that he was actually looking for a life partner and I did not turn out to be what he expected.

After coming back to the Czech Republic I had to start dealing with my back that kept hurting on the farm but due to constant work load there was no time to deal with it. The lumbar spine has blocked in reaction to heavy work and bumps on the tractor and I can only hope that all of the discs are still in place. I am getting injections and physiotherapy as I cannot stay in the sitting position. Most of the time I am lying down and do some exercises to relax the back.

Outlook for Year Three

As soon as the back gets better (I expect that in a few weeks), I will start walking then switch to the running/jogging combination and then start running again. I would love to start doing yoga and other exercising. As far as food is concerned I have been settling down after return so I did not really think about that but I have managed to keep my weight on the last year's minimum that was between 103 and 105 kg before Christmas. And since losing weight is 70 or more percent about food and the rest is exercise, there is no reason to not lose weight even without exercise.


I hope the biggest rush is over for me and I will be able to provide you with more gossip and thoughts as before. I am happy you are still here with me! :-)

7 komentářů:

  1. Teším sa na ďalší progres. Som prekvapená z toho anglicka. Podľa príspevkov to vyzeralo v pohode, ani mi nenapadlo, že ťa nemá rád.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem to tady úplně nechtěla rozebírat a první dva týdny to navíc v pohodě bylo :-) Popravdě, kdyby na mě nebyl sprostej, tak jsem dokončila poslední týden a holt bych jen skončila o měsíc dřív, proto, že na mě dle oficiální verze už neměli peníze...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlavne, že už to máš za sebou a vpred světlým zítřkům. :) Snáď ti to aspoň pomohlo v tom osobnom živote!

      Vymazat
    2. No změnilo se mi úplně všechno, takže jdeme na to :)

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že jsi zpátky ! Držím palce ve všem !! Jsi první, kvůli komu jsem si změřila čas 5 km a vyhrálas, takže pozor ...... zase hrajem :-) Hodně štěstí, Verčo !

    OdpovědětVymazat
  4. Pekne se to cte,tak hodne energie do dalsiho roku,myslim,ze elanu mas na rozdavani a jsi inspirujici ;-) hlavne,at si fit po te tezke drine...btw jestli sportujes i v Brne.tak bysme mohli neco spachat....nebo i neco bez sportu. Drzim palce.Silvik

    OdpovědětVymazat