sobota 23. srpna 2014

O mezizávodech RunTour Brno

Ve středu jsem byla tak nadšená z toho, že jsem zhubla dvě kila, že jsem se přihlásila na dnešní závod na 5 km.


Ráno bylo pošmourno, celý den to vypadalo na déšť, ale na závod se nám to krásně vybralo. Jestli si pamatujete, můj první závod v březnu byl taky na 5 km s časem 43:49 a byla jsem předposlední. Teď jsem v tréninku na 35 minut na závod začátkem října. Říkala jsem si, že čas pod 40 minut by byl dneska velký zázrak. Trénuji totiž teprve dva týdny.

Na Výstavišti jsem se potkala s děvčaty, se kterými tvoříme tu pomalejší skupinku na výbězích s Rungo.cz. Ony zvládají víc, jedna je bývalá plavkyně a druhá je prostě o dost hubenější, takže předpoklady mají, ale nikam to neženou. Bylo fajn na závodech vidět známé tváře :-)

Před dospělými běhaly děti, mimo jiné syn kamarádky ze sboru Pepíček, který ve své kategorii doběhl druhý! Dobře, Pepo! :-) Všude vládla příjemná atmosféra a dokonce v jednom stanu zadarmo "tejpovali", takže jsem si nechala "otejpovat" své proklaté koleno, které při těch změnách počasí občas pobolívá. Musím říct, že to zafungovalo až zázračně, naučím se to dělat a otejpuju si i ta svoje lýtka, která zase začínají zlobit (jsou to spíš ty šlachy pod nimi, holt je dost přetěžuju).

No a pak už hurá na start a vyběhli jsme. Holky se celkem brzo odpojily a já jsem se ani nesnažila držet krok, protože i na mě už bylo tempo kolem 7:00 min/km celkem dost. Nejlepší bylo, když jsem postupně doběhla a předběhla některé další slečny. Jak vidíte níže, většinou jsem běžela v tepovce kolem 190, což je opravdu šílená zátěž, takže jsem párkrát zpomalila do chůze. Když tepovka klesla pod 170, tak jsem se zase rozběhla, protože to už mi bylo dobře. Jak já se těším, až se to srdce konečně posílí a přestane takhle blbnout. Při tepovce kolem 160 bych vydržela běžet hodiny!


Když jsem za sebou měla 4 km, zjistila jsem, že běžím teprve 30 minut. Znamenalo to, že abych to dala za 40 minut, tak mám ještě spoustu času. Zpomalila jsem tedy do chůze, nechala tepovku klesnout a vyrazila do boje. Běžím, běžím a samozřejmě je to na mě moc, tak ještě pár stovek metrů před cílem zpomalím a nakonec vyrazím tak rychle, jak to udýchám a dobíhám do cíle v čase 38:34 (dokonce dle časomíry čistého času 38:16!)!!!

Já jsem to dala pod čtyřicet a dokonce s velkou rezervou! Dokonce jsem byla sedmá od konce! Teď už jen musím naučit nohy, aby běžely celou dobu, s tepovkou si nedělám iluze, že by tak rychle klesla, ale musím si na ni zase zvyknout a snad nějakou tu minutu do říjnového závodu dám ještě dolů. Každopádně medaile je doma a osobní rekord v kapse! Za pět měsíců jsem stáhla osobák o pět minut! :-)


13 komentářů:

  1. Napsala jsem komentář a vidím, že se mi neodeslal a neuložil, tak ho zkusím znova:) - Na tvůj blog jsem se dostala náhodou a máš můj velký obdiv, vážně klobou dolů. Gratuluju i ke skvělému času :) Prošla jsem několik příspěvků a nikde jsem nenarazila na věc, která zajímá mě a na kterou bych se tě chtěla zeptat. Měla jsi při začátcích problémy s bolestmi bérců, lýtkových kostí? Já se snažím začít s během už několik měsíců, ale silné bolesti bérců mě vždy odradí... Děkuju za opověď :) PS: Jakou děláš práci? Zní podobně, jako ta moje :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holeně mě bolely zezačátku, když jsem chodila. Pekelně. Ale za pár týdnů to přešlo. Při běhu už nebolely vůbec. Možná začni rychlejší chůzí, ať si nohy zvyknou :-) P.S. Event manager :-)

      Vymazat
    2. Děkuju za odpověď :) Myslela jsem si to, já jsem taky Event Manager :D

      Vymazat
  2. Moc blahopřeji k závodu a moc Vám držím palce k překonávání Vašich sportovních cílů! ����

    OdpovědětVymazat
  3. pěkně jsem si zavzpomínala a pobavila :D

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji k osobáku a máte i můj obdiv! Máte na to, Verčo, jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Doufám, že v říjnu dám těch 35! Přijďte fandit! :-)

      Vymazat
  5. Ahoj, držím palce v ďalšiom tréningu a prajem nech idú kilá aj tepovka dole. :) Myjka
    http://bezkyna.myjka.cz

    OdpovědětVymazat