středa 18. června 2014

Jak... jsem se vrátila

Už je to téměř měsíc od posledního příspěvku, tak bych možná měla poslat zprávu, jak pokračuji.


Musím říct, že tak intenzivní jaro, co se týče práce, jsem ještě nezažila. Ve výsledku jsem od začátku května do konce prvního týdne června měla asi tři dny volno, kdy jsem velmi intenzivně odpočívala, abych měla sílu do další práce. S pracovní náplní vás zatěžovat nebudu, ale časově to vycházelo pracovně asi na 14 hodin denně (kromě asi čtyř dní, kdy jsem byla zpět v Brně s normální pracovní dobou), takže si dokážete představit, že jsem cvičení moc nedala. ALE!

Pokud to šlo, tak jsem aspoň jednou za týden měla rande s "panem božským", jak ho nazvala Lada na Facebooku, tedy s mým osobním trenérem. Pokaždé jsem přišla dřív a cca 5-10 minut běžela na páse na rozehřátí a jeho úkolem mě bylo zničit za účelem hubnutí a zvýšení kondice.

S hrdostí hlásím, že přes všechen stres, špatné stravování a málo cvičení jsem nepřibrala (ale teda ani výrazně nezhubla), ale hlavně se mi zvýšila kondice! Jeho oblíbeným testem je tzv. plank neboli prkno, kdy se zvednu ze země na lokty a špičky a držím. Po cca 7 dostavečníckách se udržím přes 10 vteřin, takže jsme to "apgrejdovali" na udržení na rovných rukách a špičkách (s váhou hlavně na rukách), kde mi to jde asi tak, jako na začátku na loktech.

Postupně tedy přidáváme na zátěži. Když se bude dařit, jakože teď by už mělo, budeme se scházet dvakrát týdně a na ostatní dny mi nakáže samostatné aktivity (běhání, chůzi, kolo atd.). Popravdě, kdybych na to měla, tak s ním chodím cvičit aspoň obden, protože i při běhu mi klesla tepovka na cca 180, což je obrovský úspěch.

No a ještě jedna obrovská neplacená reklama. Když mi bylo nejhůř, hledala jsem nějaký způsob, jak si vyčistit hlavu a zrelaxovat. Na wellness jsem nikdy pořádně nebyla, ale cítila jsem, že to je přesně to, co potřebuju. Našla jsem si wellness centrum 4comfort v Brně-Obřanech a napsala jim email, že jsem povelkém pracovním vytížení a další mě čeká a potřebuju zrelaxovat. Že bych uvítala, aby se někd na oplátku pár hodin staral o mě.

Vymyslela jsem si, že bych ráda manikúru a pedikúru, určitě masáž a další procedury, které je napadnou. Poměrně rychle mi přišla odpověď, že navrhují čtyři hodiny u nich, ve kterých by kromě manikúry, pedikúry a masáže byla i sauna a cenově se krásně vešli do toho, co jsem byla ochotná zaplatit.

Vydala jsem se tedy jednoho krásného sobotního odpoledne do Obřan s napětím, co mě čeká, protože na pedikúře (ano, je to hanba), ani v sauně jsem ještě nikdy nebyla. Přivítal mě příjemný personál, nabídli mi kávu, čaj, vodu a vzala si mě na starost slečna kosmetička. Pedikúra lechtala, ale musím říct, že jsem ráda, že jsem konečně byla a budu se nohy starat víc. Manikúra klasika, ale zatím jsem teda hlavu ještě nevypnula.

Zlom přišel ve chvíli, kdy jsem se svlékla s tím, že půjdu do sauny. Vybrala jsem si tu s nižší teplotou a vyšší vlhkostí. Za hodinu a půl, co jsem na saunu měla, jsem byla v sauně třikrát po 10-15 minutách, poté sprcha a pak odpočívárna s nějakým naprosto oddychovým časopisem nebo jenom zavřené oči. Všude byl klid, hrála velmi tichá relaxační indicko-tibetská hudba, zurčela voda z dekoračních předmětů, no prostě balada.

Nakonec přišla na řadu masáž. Jednalo se o rituál, při které jsem si vybrala vůni, na základě níž jsem dostala masáž osvěžující a regenerující. Začalo to masáží hlavy a šíje, při které jsem i snad ztrácela vědomí, jak to bylo dokonalé. Potom nohy, potom štětečkem celé tělo a potom ještě záda. Nakonec mi slečna do odpočívárny přinesla čaj, který jsem vypila, a tím se uzavřel masážní rituál. Měla jsem pak ještě možnost jít do sauny, ale ta představa mě pak už úplně nelákala.

Ano, je to prachsprostá neplacená reklama, ale musím říct, že takhle dobře jsem se už hodně dlouho necítila a po čtyřech hodinách se mi odtamtud vůbec nechtělo :-)

To by tedy bylo shrnutí za poslední měsíc. Pečivo stále nejím (maximálně semtam nějaký žitný knackebrot - jedno balení mi vydrží na dva týdny) a asi ani nezačnu. Občas je zajímavé hledat alternativy, ale třeba do bezlepkového pečiva se nehrnu už z principu. Když ne, tak ne. přijde mi zbytečné nahrazovat pšeničnou mouku kukuřičnou, co do energetické hodnoty je to stejné nebo horší. Pan trenér mi nejezení pečiva schválil, takže všechno je, jak má být :-)

2 komentáře:

  1. AHoj, diky za update :-) jsem rada, ze na sobe stále pracujes. Fandim ti. Ochlazeni v saune doporucuji v ledovem bazenu, pak je ten efekt uplne genialni. Zajimalo by me to stravovani bez peciva, vyctu to nekde. Dik a mej se hezky E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, co se týče pečiva, určitě o tom někde něco bude. Je to především o snížení množství sacharidů. V podstatě není potřeba vynechat pečivo, ale pokud bych chtěla jíst celozrnné kvalitní pečivo, tak nemám moc možností ho sehnat. Proto je jednodušší pečivo úplně vynechat a jíst prostě jiné věci. Člověk se začne víc dojídat zeleninou (například). A kdybych chtěla jo výplň, tak mám doma žitné knackebroty (vydrží mi jedno balení cca na 14 dní).

      Vymazat