úterý 6. května 2014

Jak... jsem se dala na vojnu

V poslední době to není tolik o běhání, ale o hubnutí a získávání kondice.


Abych byla vůbec kdy schopná uběhnout 10 km, musím zhubnout (a samozřejmě nejen kvůli tomu). Běh pro mě byl vždycky záležitost neskutečně náročná a těžká, ale jsem hrozně ráda, že jsem s tím začala a že umím uběhnout 5 km. Díky běhu jsem se naučila spoustu dalších věcí, jako překonat bolest, zjistila jsem, že vydržím mnohem mnohem MNOHEM víc, než jsem si myslela, že kdy vydržet zvládnu.

Jak víte, v poslední době jsem přijala tréninkový plán, který má za cíl především snížení hmotnosti. Ale taky jsem zjistila, že na to úplně sama nestačím. Nechci jen zhubnout a rekreačně sportovat, ale protože zatím postupuji dál v projektu Mars One, potřebuji se dostat poměrně rychle do opravdové kondice.

Proto jsem se svěřila do péče odborníkovi - trenérovi, který se zabývá jak hubnutím, tak kondicí jako takovou. Poprosila jsem ho, aby nade mnou měl tvrdou ruku a kromě cvičení s ním mi naordinoval konkrétní aktivity na konkrétní dny, abychom dosáhli kýženého výsledku co nejefektivněji.

Dnes jsme spolu poprvé cvičili - bylo to spíš poznávací, takže jsem samozřejmě zabrat dostala, ale cítila jsem, že bych klidně ještě mohla. A tak jsem se nešetřila a večer vyjela na zkoušku sboru na kole. Musím říct, že jsem v průběhu zkoušky měla vlčí hlad a musela jsem se na cestu zpátky nadopovat tím, co bylo po ruce, takže panini v blízké kavárně, a domů jsem nakonec dojela po svých :-) (do sboru je to asi 6 km)

S během přestat nechci, pokud to jen trochu bude možné do tréninku zapojit, ale v tuto chvíli je priorita především váha a kondice jako taková, takže je možné, že dokud nebude dole pár dalších kilo, tak si nezaběhám (pokud všechno půjde, jak má, tak pak pro mě už bude běhání malina, tepovky se sníží a nahradí mi běžné kardio). Každopádně pokud fandíte i jen hubnutí, tak "stay tuned", s běháním nekočním! :-)

P.S. musím říct, že i po ranním tréninku i po kole jsem naprosto zahlcena endorfiny, i když jsem utahaná jako kotě :-)

16 komentářů:

  1. Stále nechápu proč se vyhýbáte chození v přírodě. Uběhnu v pohodě i půlmaraton, ale občas si jdu zajít ostřejším tempem - tepovky jsou optimální pro hubnutí a budování kondice.

    Jenže to chce svižnou chůzi v rychlosti 6 - 7 km/h. Chápu, že chození na pásu nikoho nebaví, ale chození v přírodě je super! A není pravda, že to je vůči běhu něco podřadného. I rychlá chůze dovede člověka nabudit, vyčerpat...

    Rozhodně to je mnohem šetrnější než běh. A taky se dá porovnávat jak rychle člověk jde, jaké má tepy atd.

    Pro nic za nic nebyly v osmdesátých letech tak oblíbené dálkové pochody a nejeden takový chodec v devadesátych letech uběhl maraton bez běžeckého tréninku kolem 3h...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nevím, proč myslíte, že se vyhýbám chození v přírodě. To, že tu o tom nepíšu, neznamená, že se tomu vyhýbám. A pokud jde o tepovku, je v "hubnoucí" zóně max do 5,3 km/h, pak jde nahoru. Ani neříkám, že je chůze podřadná. Možná si zkuste přečíst blog celý. Chůzi se vůbec nevyhýbám :-)

      Vymazat
    2. Ten dotyčný si to myslí kvůlivá tomu, že to z textu vyplývá. Možná Vy se naučte vyjadřovat výrazně lépe písemně to co chcete vyjádřit. Kromě toho je slušnost za dobře míněné rady navíc ještě ověřené praxí alespoň PODĚKOVAT. Což dle Vašich reakcí zde a na rungo.idnes.cz zcela jistě neděláte... držím palce v tom těžkém boji ať poznáte lidi, kteří Vám mají co říct myslím, že tady jste jich už pár prošvihla ....

      Vymazat
    3. Já nemám problém s poděkováním za radu, která je podána konstruktivně a na základě třeba znalosti kontextu. Ale u anonymů, kteří kontext neznají, jen si odvozují dohady na základě jednoho nebo dvou článků, je těžké poznat jejich motivaci, jestli radí s dobrým úmyslem nebo si jen něco dokazují. Já píšu svůj blog jen jako výpověď, jak se zrovna něco povedlo nebo nepovedlo. Není to detalní popis veškerého mého života. Pokud si myslíte, že to dělám špatně, samozřejmě máte právo na svůj názor a já to velmi respektuji, ale stejně tak mám právo já se zařídit podle svého a buď dát na dobře míněnou radu, která je opět zasazena do kontextu, nebo třeba poslechnout jinou radu a nebo si dělat, co chci. Je škoda, že psaný text je tak omezující médium, protože v důsledku umožňuje, že si lidé vyvozují závěry, ač byl záměr zcela jiný. A teď nemluvím jen o svém blogu, ale třeba i článcích na Rungo.cz. A pokud mluvíme o stejném článku, pak také víte, že jsem pak ještě reagovala s vysvětlením, že nejde o urážení se, že jen opravdu nechápu motivaci pána. Pokud ale máte zato, že jako žena jinou věc říkám a jinou věc myslím, tak je pak těžké se o tom vůbec bavit.

      Vymazat
    4. A jen jako dodatek - prosím o formulaci, ze které v tomto konkrétním blogu vyplývá, že se vyhýbám chození v přírodě a chození jako takovému. Zřejmě píšu tak špatně, že jsem to zakódovala do něčeho, kde by mě to vůbec nenapadlo. Ať to čtu, jak to čtu, tak to nemůžu najít.

      Vymazat
    5. Chytrému napověz, hloupého kopni...

      -----------------

      Chodila jsem minimálně půl hodiny tak 3-4krát týdně, ale strašně mě vyčerpával fakt, že když vyrazím ven, tak se pak musím vracet. Vymyslela jsem tedy věc, která mi dlouho vydržela: kousek od baráku máme fitko, kam člověk přijde, tu půl hodinu (i více) si odchodí, a jde domů. Toto jsem vydržela provozovat celé léto v těch největších parnech, celou zimu, kdy jsem vyrazila v legínách a zimní bundě a slečna recepční se divila, že v tom nezmrznu. Holt když je motivace, tak jde všechno.

      + dále mnoha odkazů o tom, jak chůze nebaví a lepší je běh, protože to je ten správný pohyb (či indiánský běh)

      Motivací bylo jen a jen poradit, ale jak píše dotyčný nade mnou, nestojíte o to. Máte svou hlavu a teď i trenéra. Dobře Vám tak (a bacha i trenér může být dobrý a špatný).

      Vymazat
    6. Když o tom tak přemýšlím, tak vůbec nechápu proč píšete tento blog. Protože se chcete chlubit jak Vám to jde?

      Ale ono Vám to vůbec nejde. Za dva roky jste mohla být úplně jinde. Jenže to byste nesměla být tak tvrdohlavá a nebrat si jen ty rady, které se Vám hodí. To že Vás ostatní poplácávají po zádech a píšou. Hm dobrý, super. Běh je nejlepší.

      Omyl. Někdy je umět přijmout kritický názor, když je pravdivý.

      Proto jste se pohnula za ty dva roky tak málo.

      Vymazat
    7. Poslední věc - chodit na pásu ve fitku, když můžete jít do přírody. To opravdu nechápu. Vůbec nic jste ještě nepochopila. Pohyb je i o radosti, o poznávání a vidění. Ne slepě koukat na stěnu či na okno nebo TV.

      Přesto držím palce, ať se to zlepší.

      Vymazat
    8. Děkuju za palce, když dovolíte, napsala jsem k tomu příspěvek, třeba tím osvětlím svoji motivaci k blogu jako takovému, ale vůbec k tomu, co dělám, nejen vám, ale ostatním, kteří s tím také nesouhlasí.

      Vymazat
    9. pro anonymni : nevim proc to komentujete s takovou aroganci, je videt ze jste to fakt nepochopil a vidíte jen svůj model zivota, bez akceptace ostatnich. Je to od vas hloupe a zbytecne.

      Vymazat
  2. ...já zase nechápu proč se pořád hecujete. To je již několikátý text, kde se zmiňujete, že jste mohla a tak jste se hecla... a pak vyjedla "lednici". Jestliže máte tréninkový plán tak je kravina se hecnout, možná to je nejhorší co můžete udělat. Chcete se hecnout? Naplánujte si závody tam to rozjeďte jak chcete, ale v tréninku? Blbost. Sama vidíte, že reakce organismu je "vyžrat lednici" - bodejť by ne když mu hecnutím spotřebujete zásoby cukru. Vy potřebujete jet převážně na tukový metabolismus - tzn. to co tady už bylo zmiňováno mnohokrát jinými: pomalejší (dle tepovky) dlouhá pohybová aktivita, žádné sprinty, hecnutí se atd atd. ideálně ráno po dávce aminokyselin / bílkovin, JENOM amino/bílkovin + voda samozřejmě.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, myslím, že je to podruhé, co to zmiňuji. Co se týče "hecnutí se" - tréninkový plán jsem si vymyslela já sama na základě předpokladu, že víc nezvládnu. A já zjišťuji, že zvládnu víc, a proto si v tu chvíli přidám. Musím nějak zjistit svoje možnosti. V tuto chvíli mi lepší tréninkový plán vymýšlí trenér. O tepovce vím a jenom proto, že tu nepopisuji každé svoje cvičení, neznamená, že s tím nepracuji. Možná budete s mými výsledky spokojenější, až nade mnou převezme pevnou ruku pan trenér. Zatím se oťukáváme a já jedu podle svého "plánu", který rozhodně není dokonalý, ale uznáte sám, že je lepší než sedět doma na zadku :-)

      Vymazat
    2. hmm no jo určitě

      Vymazat
    3. Hlavne se proboha před temito lidmi neobhajujme, Verco je to tvuj zivot :-)

      Vymazat
  3. Teda tiše zírám, co "Anonymní" člověk dokáže vyplodit za snůšku urážek, ironií a demotivačních výroků. Každý jsme jiný a proto je svět tak kouzelný. Veroniko nenechte si vzít to, co jste už pro sebe udělala, byť se to někomu může zdát málo. Dotyčný s Vašimi výsledky spokojený nikdy nebude, protože nechce. Spokojená musíte být hlavně Vy! Držím palce ať se to povede. A "Anonymnímu" přeji alespoň minimální poznání empatie. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Tady je teda smečka frustrovaných dam. Faktické fungující rady označujete za útoky a nesmysly vyzdvihujete.... No kdo chce kam....

    OdpovědětVymazat