úterý 15. dubna 2014

Jak... jsem po měsíci zase vyběhla

Koukám, že dneska je to přesně měsíc od mého prvního závodu!


A od té doby jsem neběžela - nejdřív jsem se chtěla doléčit po nemoci, takže jsem si chtěla dát ještě tak týden klídek, pak jsem vyrazila na několikatýdenní služebku, kde na to nebyl čas, a pak jsem opět onemocněla. Ale jsem zpět a jsem připravena bojovat!

No a k dnešnímu běhu - nechtěla jsem to hned zezačátku přepálit, takže jsem šla do indiánského (jak už víte, intervalový běh je pro mě vladtně indiánský, abych se vůbec do té nižší tepovky dostala). Dala jsem tomu 40 minut v intervalech 1-1-2-2-3-3-4-4-4-4-3-3-2-2-1-1, kdy vždy první z páru je běh a druhý chůze. Musím říct, že to byl tak trochu boj o život, přece jen svaly nejsou za tu dobu zvyklé, ale v boku mě nepíchalo, což je pro mě dobrá zpráva :-)

Takže hlásím, že opět běhám, dnes mě dle plánu čeká ještě posilovna, tak jsem zvědavá, co tam vymyslím. Zítra ráno opět běh, ale asi ještě zůstanu u indiána, než svaly dorostou :-)


13 komentářů:

  1. tak teď ještě "posadit" tepovku o cca 40 tepů dolů a bude to..

    Kamil

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí koukat na sporttester a asi zatím jen chodit

      Vymazat
    2. Chodila jsem rok a půl. Nehodlám se k tomu vracet. Proto dělám indiánský běh, abych nezapomněla běhat a přitom se dostala i do pálící tepovky :-)

      Vymazat
    3. Když ono to chce pohybovat se na nižších tepech co nejdéle a to běhání, kdy se tepovka dostává až k 200 nemít jako nosnou část tréninku. Mě pomohl orbitrack, kde jsem se postupně dostal až na 3h na hranici aerobního prahu ( koukal jsem u toho na televizi atd. ). To bylo v zimě, nebo když se mi prostě nechtělo ven, ale u vás bych to viděl na megadlouhý procházky řízený tepem a běh spíš jako zpestření. No a hlavně vyházet všechno sladký ( když je velká nouze, tak olízat lžičku medu-samotnej je fakt hnusnej ), nebo cukr nahradit stévií, či podobnými "hnusy". Každopádně nemít doma žádný čokolády atd.. :-)

      Vymazat
  2. Je to super, ale myslím si, že to chce hlavně chodit a to chodit delší dobu a i do kopečka a tak. Třeba 20 - 30 km tůry. Běh je prostě někdy moc.

    Chodit se dá všude, i na služebce.

    A taky tomu uzpůsobit jídelníček a hlavně, dodržovat to. Jinak se to moc nezlepší.

    OdpovědětVymazat
  3. Je vidět, že někteří anonymní nečetli ani kousek tohoto blogu zpět v čase... Koukli na obrázek, mají jasno a ještě "tomu přece rozumí". Navíc přesně ví, kde jsou Vaše aerobní a anaerobní pásma i bez znalosti výsledků patřičných vyšetření...
    Taky bych chtěla někdy vědět úplně všechno, mít hned jasno a umět všem dobře poradit. Zatím to neumím, vím prd a jediné, co mohu poskytnout je podpora a obdiv!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak je snad jasný, že aerobní práh není na tepu 200!!

      Vymazat
    2. No nebo spíš mají víc rozumu, když vidí tep té dotyčné při indiánské běhu - jako proč ne, ale spalovat jen cukry je naprd.

      Vymazat
    3. To Kristýna - správná tepovka se běžně počítá uznávaným vzorcem vy mudrlantko....

      Vymazat
  4. Dohadovat se s někým anonymním v internetové diskuzi...takže jen velmi zkráceně:
    Zkusím pro Vás paralelu s jídlem: člověk obézní/s nadváhou se rozhodne zhubnout a připravíte mu naprosto dokonalý jídelníček - vyvážený, tak akorát energetický.... Ale pokud bude obsahovat většinu potravin, které dotyčný nemá rád, pokud nebude respektovat jeho finanční možnosti, jeho časové možnosti a zkušenosti v kuchyni a bude to změna o 100 %, tak nikdy nebude úspěšná. Pokud uděláte kompromisy, zařadíte jídle ne úplně ideální, ale pro daného jedince schůdná....je podstatně větší šance na úspěch, jen se výsledek dostaví za trochu delší dobu než za ideálního jídelníčku. A co je lepší?
    S pohybem je to úplně totéž. Naordinujte někomu (a tím opravdu nemyslím Heavy Runner), kdo nikdy nesportoval ideální program na hubnutí...ale nebude-li ho bavit, nikdy u něj nevydrží.
    Kondice roste pomalu, tepovka klesá pomalu, kila jdou dolů pomalu...tak je to správně. A že by to šlo i trochu rychleji? To přece není důležité!
    (P.S.: spalovat cukry je občas dobré prostě proto, že je to zábava :-) Ne každý krok je o "spalování", život je i o jiných věcech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě většina včetně mě blogerce fandí, jenže ten kdo má trošku zkušeností, tak vidí, že dělá začátečnické chyby. Většina rad je ku prospěchu, ať se ti to Krystýno líbí nebo ne.

      Navíc pár sportovních výkonů za hranou za týden nikomu hubnutí nezajistí, záleží to i na tom jaký styl života má když zrovna nesportuje. Jestli se hýbe i doma, v práci, ve městě... Co a jak jí. Jenže o tomhle tenhle blog není. Tenhle blog je o běhání. Primárně o běhání.

      Super, běhat s takovým přebytkem váhy, proč ne. Jenže tep k 200 skutečně k hubnutí nepomůže, spíš je to hazard. A proč? Protože je to velmi náročné na srdce. Pro nic za nic se nedoporučuje aktivita pro začátečníky do 70 - 80 procent maximálního tepu. Případně dlouhodobější i míň.

      Z toho skutečně vychází chůze, chůze a chůze. Delší chůze, rychlejší chůze. Chůze v kopcích a pak pomalé běhání. Aspoň to plavání není takový zabiják.

      Může se ti to nelíbit, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno. Je to pravda.

      Ať si to blogerka užívá, ale prostě jde na to špatně. A určitě je dobře to napsat. Bylo by škoda, kdyby na pohyb rezignovala. Silnou vůli má. Jenže si myslí, že chůze je OUT a IN je běh. Jenomže tak to není.

      Vymazat
  5. Ad Kristýna: jistěže je život o dalších "věcech". Změna životních návyků je těžká kvůli homeostázi. Tak jsme naprogramovaní. Tudíž i vaše argumentace je výsledkem Vaší homeostáze. Můžete si myslet jak to máte pod kontrolou, ale nemáte nikdo nemá. To občasné pálení cukrů je nebezpečné v případě že to uděláte z důvodů "ono se nic nestane...". Stane... Většinou totiž to každý dá bez nějakých následků a řekne si "proč se s..t s plánem který mě nudí když mužů pálit všechno rychleji..." a to je okamžik kdy valná většina lidí se odsoudí být věčný začátečník. Právě vyhrála homeostáze.... Nutno přesně v okamžiku kdy chcete pálit cukry vytáhnout plán a držet se ho zubynehty a ještě použit řetězy.... Jednou dvakrát desetkrát....

    OdpovědětVymazat