středa 23. dubna 2014

Jak... jsem nedala trénink

Stalo se mi to poprvé a doufám, že taky naposledy!


V rámci tréninkového plánu, který se za pochodu upravuje, měl tento týden vypadat následovně:

Pondělí: volno
Úterý: ráno běh/indián/chůze s hůlkami, odpoledne posilovna/TRX/plavání
Středa: běh
Čtvrtek: volno
Pátek: ráno běh/indián/chůze s hůlkami, odpoledne posilovna/TRX/plavání
Sobota: volno nebo něco jen rekreačně
Neděle: plavání

Včera jsem tedy ráno vyšla na svižnou skorohodinovou vycházku s hůlkami, večer jsem vyrazila na hodinu plavat (styl prsa, 1,5 km) a cítila jsem se poměrně dobře. Dnes ráno jsem si malovala, jak si dám po dlouhé době zase těch 5 km. Vyběhla jsem a šlo to zezačátku poměrně normálně, ale po osmi minutách se něco zlomilo a místo toho, abych se zahřála a pak to šlo samo, přišla velká krize.

Říkala jsem si, že doběhnu 10 minut a pak zvolním na minutku do chůze, nakonec jsem to protáhla do 15 minut a z minuty chůze bylo pět minut. pak jsem se ještě na chvilku rozeběhla, ale po pár minutách jsem přešla zase do chůze, došla jsem do tří kilometrů a šla domů.

Musím říct, že takhle špatný trénink jsem ještě neměla. Asi zauvažuju o tom, že po "dvoufázovce" zařadím něco volnějšího - indiána/chůzi s hůlkami/plavání - nebo den volna. Asi to budu muset nějak prostřídat, protože nohy mě nechtěly nést, dechu se nechtělo dýchat... Ach jo. Tak v pátek znovu a lépe!

P.S. ale aspoň jdou deka postupně zase dolů, když nic jiného!

3 komentáře:

  1. Naopak, netrénovaný začátečník může přejít do glykogenového metabolizmu už i na 50%. (řeč je o tepové frekvenci)

    V praxi se poměrně často setkáváme s běžci-začátečníky, kteří pevně odhodláni začít a vydržet se v přílišné snaze co nejdříve zredukovat svoji váhu, dopouštějí základní chyby a běhají příliš rychle. Zjednodušeně řečeno tak poměrně záhy spálí dostupné cukry, načež se dostaví nepříjemné pocity slabosti a na výraznější spalování tuků už ani nedojde.

    Bohužel...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čili jak jsem již psal - pohybovat se na aerobním prahu, což hodně lidí nechápe...

      Škoda.

      Vymazat
    2. Ahoj, k tomu aerobnímu prahu. Bohužel je pro každého jiný a mění se spolu s rostoucí trénovaností, ale změření laktátových křivek vyjde na 1000-1500Kč, což si myslím je dobrá investice, která se vyplatí. On totiž nikam nevedoucí trénink dost demotivuje.

      Kamil

      Vymazat