sobota 15. března 2014

Jak... jsem běžela svůj první závod

Dnes jsem úspěšně dokončila závod na 5 km!!!


Na závod jsem měla v plánu trénovat 7 týdnů a 5 týdnů se mi opravdu dařilo dle plánu Nikoly Havlíka, který zvěřejnil na Rungo.cz. Bohužel, poslední dva týdny jsem proležela s bronchitidou a zánětem dutin a antibiotika jsem dobrala dva dny před závodem, takže trénink šel do háje. Byla jsem ale rozhodnutá se závodu zúčastnit stůj co stůj - vždyť je to můj první závod a navíc je to první závod mého oblíbeného serveru, který mě k běhání přivedl!

Vědoma si svého zdravotního stavu (kdy kašel a rýma ještě zdaleka nejsou pryč), jsem se vybavila Coldrexem a hromadou kapesníčků a odhodláním závod dokončit, i kdyby jen chůzí. Chtěla jsem si i půjčit pás, do kterého bych kapesníčky naskládala, ale byl mi lehce kratší :-), tak jsem si nesla zásobu v rukách.

Ráno to začalo nevalně - po pěti krásných dnech bylo pošmourno a zima, v Praze jsem bloudila, ale nakonec jsem všechno našla, dostala startovní číslo a čip a šla se převléci. Tímto bych chtěla poděkovat svému kamarádovi, kolegovi a šéfovi v jedné osobě za super reklamní dres!

Snad nejlepší na celém závodě byla rozcvička pod vedením Nikoly z Runga, kdy jsme za zvuků hudby hopsali a protahovali se. V té zimě to bylo potřeba a mě to pořádně nabudilo :-) No a pak už tři dva, jedna, start - a běželo se. Samozřejmě v tom chumlu člověk nechtěl být poslední, takže jsem to napálila první kosmickou a po kilometru mě tak začalo píchat v boku, že jsem musela zvolnit do chůze a trochu to rozdýchat.

Netrvalo dlouho a podařilo se mi najít svoje tempo, ve kterém jsem vydržela většinu běhu. Párkrát jsem musela přibrzdit na smrkání (odnesl to jeden a půl balíčku), abych se vůbec trefila do kapesníčku :-)

No a pak přišly tydýty... Byly celkem tři a představte si je jako prudké výběhy a seběhy, tak 50 metrů dlouhé. První dva jsem vyšla a na třetí jsem si dala závod s Tomášem Kašparem, který má po zranění, tak se ochomýtal na chvostu závodu s foťákem :-) A to už byl vlastně skoro konec závodu, zbývalo jen seběhnout a doběhnout do cíle jako poslední s časem 00:45:37.45 za mohutného povzbuzování doběhnuvších přede mnou :-)

Bylo to super! Běželo se poměrně dobře, ani jsem moc nekašlala, organizace byla úžasná, všichni byli veselí a usměvaví, spousta lidí se ke mně hlásila, moc vám děkuju, aspoň jsem se tam necítila sama :-) Gratuluju všem, co se zúčastnili, ať už jsou jejich výsledky jakékoliv, gratuluji samozřejmě vítězům a budu se těšit na další závody ať už pod taktovkou Rungo.cz nebo někoho jiného! :-)

P.S. kdo by to byl před půl rokem tušil, že budu psát, že budu psát o sportu, že ten sport bude běh, že budu sama běhat a že se vůbec zúčastním závodu!



12 komentářů:

  1. Verco, nebyla jsi posledni. ;-) Bezela jsi dobre a hlavne je dulezity, ze mas chut behat. Drzim palce! Mirka Duchanova

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tebe pyšnej :-*
    Mion

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi dobrá :) Mě ty kopečky taky dali zabrat, první jsem jen tak tak vyběhl.

    OdpovědětVymazat
  4. Ted uz Ti zbyva jen se naucit profesionalne bezecky smrkat (bez kapesniku!). Gratuluju!

    OdpovědětVymazat
  5. Paráda! Gratuluju:-)

    Včera tak kolem poledne jsem dobíhal do stmps, a zrovna jsem si na tenhle závod vzpomněl:-)
    Jak tak koukám na fotku, tak to běhání ti sluší čím dál víc:-)

    Skyrunner

    OdpovědětVymazat
  6. Gratuluji! :)

    Eliška K.

    OdpovědětVymazat