středa 19. února 2014

Jak... jsem šla k odborníkovi

Ještěže máme na světě ty kamarády!


Jak již víte, trápí mě lýtka. A tak jsem se domluvila s kamarádkou ze sboru, odbornicí na slovo vzatou, fyzioterapeutkou a masérkou Maruškou ze Studia Sen. Maruška mě prohlédla zkušeným okem, prohmátla zkušenou rukou a vynesla verdikt: Málo se protahuješ, špatně držíš tělo a důsledkem je přetížení a dost možná počínající zánět šlach.

Vysvětlila mi důležitost protahování, ukázala mi spoustu cviků, které budu dělat, stejně tak způsob, jakým by se tělo a nohy měly hýbat jak při běhu tak při chůzi, a nakonec mi "lehce" pomasírovala lýtka a stehna - lehce proto, aby mi nezpůsobila ještě větší bolest, ale docela jsem u toho zatínala zuby :-)

No a v neposlední řadě mi doporučila kompenzační cvičení - plavání, pilates nebo jógu. Pilates už mám za sebou a znovu do toho nejdu, i když to mám od baráku kousek. Jóga by mě zajímala, ale pokud zároveň chci i hubnout, tak asi bude nejlepší to plavání. Teď jen řeším, jak k tréninku pětkrát týdně přidat ještě dvě kompenzační cvičení :-D Vidím to na neděli a ještě někdy. No, mám co dělat :-)

6 komentářů:

  1. Gratuluju ke zjištění. Zlepšuješ se s každým dalším článkem :-) Mám na mysli to dospívání k běžecké dokonalosti. Přijetí nutnosti protahování a kompenzace je asi stejně velký a potřebný skok, jako přijetí tepovky :-) Moc držím palce, ať bolístky pominou a ať se do těchto "nutných" zel zamiluješ, až zjistíš, jak krásně se člověk cítí po dokonalém a dlouhém protahování, jak se stáváš pružnější a ohebnější s každým dalším cvičením a jaký to má báječný vliv i na běh samotný - odpočaté a pružné svaly. A tu jogu bych až tak nezavrhovala ani co se hubnutí týká, pokud jsi to zatím nezkusila, možná se budeš divit, jak se u toho člověk zapotí...naopak co se týká plavání, tak je "podezření", že má na svědomí hromadění podkožního tuku (v důsledku studené vody a potřeby těla na to reagovat).
    Každopádně jsem Tvůj velký fanda, ať se rozhodneš jak chceš...a těším se na další články! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za zprávu :-) Včera jsem se po běhu protáhla, jak mi to Maruška ukázala, a byla jsem příjemně překvapená, jak mi ty nohy nezatuhly a já pak mohla normálně fungovat dál :-) O józe vážně uvažuju, ale nikdy jsem to nedělala a nejsem si jistá, jestli bych to zvládla. Pilates byl peklo a jóga nebude o nic lepší :-)

      Vymazat
  2. Ahoj Veroniko, protahování je pro mě nutné zlo, ale také se v tom zlepšuji. Vždy se lehce protáhnu před cvičením (spíše je to pomalé prokroužení všeho možného) a po cvičení se snažím také protáhnout.
    Co ale doporučím, je masáž samotná. Chodím jednou měsíčně a i když to dost bolí, vždy tam dobře zrelaxuji. Pak je dobrá i sauna, která svaly dobře prohřeje a uvolní ;)
    Makej dál, všechno "špatné" je k něčemu dobré, když se z toho dokážeš poučit!
    Měj se, tvůj parťák v hubnutí ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No masáže bych si dala líbit (kromě měkkých technik) a popravdě se na to chystám už nějakou dobu, ale vždycky je něco důležitějšího, víš jak :-) Ale jo, budu s tím muset něco dělat. Včera jsem se protáhla po běhu a bylo mi fajn, tak to asi přestanu zanedbávat :-)

      Vymazat
  3. Jestli tě láká jóga, tak si zkus sama doma jógu např. stáhni Jillian Michaels Yoga Meltdown (2 díly) - tak trochu upravená jóga, více dynamická, nebo třeba Boba Harpera - Yoga For The Warrior (klasická jóga, neskutečná makačka). Nebo na youtubu je docela hodně jógy - česky např. jóga od Fithall.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvažovala jsem o tom, ale popravdě bych to neriskovala jako úplný začátečník - dělala bych chyby, učila se to špatně a navíc sama o tom vůbec nic nevím, a při mé nešikovnosti bych si mohla i něco udělat :-)

      Vymazat