pátek 21. února 2014

Jak... jsem přemýšlela nad skupinovými kurzy

Včera jsem po dlouhé době vyrazila do posilovny na pás, a tak jsem měla možnost přemýšlet.


Přemýšlela jsem, proč v posilovně potkávám jen samé krásné a štíhlé lidi. Do naší posilovny se nechodí jen na stroje, ale také na různé skupinové lekce, jako je bosu, TRX, kruhový trénink, fittness jóga, prostě ráj pro hubnutí. A tak jsem se podivovala nad tím, jestli tito všichni krásní lidé potřebují hubnout nebo byli strašně tlustí a zhubnuli a teď to udržují a nebo pokud tu vůbec nejsou kvůli hubnutí, tak kde vlastně lidi, kteří to vyloženě potřebují, jsou.

Já jsem tam byla jako vždy zdaleka největší a bylo mi to trochu líto, že někde doma sedí paní s dítětem, je ze sebe nešťastná, ale do posilovny nezajde. No a tak jsem přemýšlela, jaké by člověk mohl mít důvody, aby nevyrazil na některý z těch desítek tréninků/lekcí, které nejen tato posilovna nabízí.

Sama jsem si teď procházela například všemožné jógy, které v Brně nabízejí, a ani jeden popisek mě nepřesvědčil, že se mi tam bude někdo věnovat, že mi vysvětlí jednotlivé polohy a vůbec celou filosofii jógy, že jako začátečník samozřejmě nebudu umět všechno hned, ale to je v pořádku, protože s tím se v kurzu pro začátečníky počítá, že to můžu dělat i s velkou nadváhou a paní cvičitelka mi bude umět poradit, jak se do některých pozic dostat, nebo že se o ně zatím nemám pokoušet. Ne, všude jsou kurzy pro pokročilé, všude jsou fotky štíhlých cvičenek, všichni jsou krásní a happy.

Když toto má tendenci odradit mě, která za bílého dne vyběhne mezi lidi v obtaženém oblečku, o své váze mluví otevřeně a nebojí se pohybu, jak to asi může působit na uštvanou paní s dětmi, kterou manžel ještě večer seřve, že připálila svíčkovou.

Já to samozřejmě trochu přeháním, ale co jsem si všimla, tak opravdu málokde se zaměřují na začátečníky, kteří opravdu potřebují pomoc. Kolik znáte kolem sebe lidí, kteří mají velkou nadváhu (ne jen těch pár kilo, se kterými nejsou spokojeni) a chodí pravidelně někam cvičit? Asi se jich nebudete ptát, proč nechodí, ale já se možná některých svých kamarádek zeptám (máme stejný problém, tak můžeme mluvit narovinu) čistě ze statistických důvodů, ne abych je ponižovala.

Možná by fitness centra mohla zavést nějaké kurzy pro věčné začátečníky, jako bývají v jazykovkách, kde by měli možnost se trošku dát dohromady a časem postoupit mezi ty pokročilejší? Je přece spousta lidí, kteří s jakýmkoliv pohybem nikdy doopravdy nezačali a potřebují zezačátku na všechno jít pomaličku, všechno vysvětlit a hlavně pak vydržet (jéé, kolikrát já už jsem byla na aerobiku a pod. s několikaletými přestávkami...). Jen tak přemýšlím nahlas, třeba je to úplná blbost...

Žádné komentáře:

Okomentovat