středa 26. února 2014

Jak... jsem rekapitulovala pro nováčky

Blog jako médium má jednu nevýhodu: člověk často nastupuje do již rozjetého vlaku.


Mám na mysli to, že kdo nečte blog od začátku, dostává se k novějším příspěvkům a třeba mu chybí kontext (pokud si nedá tu práci, aby si nepřečetl celý blog od začátku). Často potom předpokládá spoustu věcí, které mohou či nemohou být založené na reálném stavu věcí.

neděle 23. února 2014

Jak... jsem prošla katarzí

Dnešní blog je spíš takové přiznání.


Kdo něco o hubnutí ví, tak si asi spočítal, že když v poslední době hubnu pomalu, tak asi bude problém v jídelníčku. A bude mít pravdu. Veřejně se přiznávám, že to jídlo v poslední době flákám.

pátek 21. února 2014

Jak... jsem přemýšlela nad skupinovými kurzy

Včera jsem po dlouhé době vyrazila do posilovny na pás, a tak jsem měla možnost přemýšlet.


Přemýšlela jsem, proč v posilovně potkávám jen samé krásné a štíhlé lidi. Do naší posilovny se nechodí jen na stroje, ale také na různé skupinové lekce, jako je bosu, TRX, kruhový trénink, fittness jóga, prostě ráj pro hubnutí. A tak jsem se podivovala nad tím, jestli tito všichni krásní lidé potřebují hubnout nebo byli strašně tlustí a zhubnuli a teď to udržují a nebo pokud tu vůbec nejsou kvůli hubnutí, tak kde vlastně lidi, kteří to vyloženě potřebují, jsou.

středa 19. února 2014

Jak... jsem šla k odborníkovi

Ještěže máme na světě ty kamarády!


Jak již víte, trápí mě lýtka. A tak jsem se domluvila s kamarádkou ze sboru, odbornicí na slovo vzatou, fyzioterapeutkou a masérkou Maruškou ze Studia Sen. Maruška mě prohlédla zkušeným okem, prohmátla zkušenou rukou a vynesla verdikt: Málo se protahuješ, špatně držíš tělo a důsledkem je přetížení a dost možná počínající zánět šlach.

neděle 16. února 2014

Jak... a proč jsem přešla na indiánský běh (a přitom zrychlila)

Dnešní příspěvek bude o něco delší než obvykle, ale je neděle, tak co.


Nejdříve si shrneme fakta. Jak víte, začala jsem v roce 2012 chůzí. V říjnu 2013 jsem se rozhodla, že se chci naučit běhat, a začala jsem postupně indiánským během. V sedmém týdnu mého snažení jsem se rozhodla vyzkoušet, jak dlouho vydržím běžet na jeden zátah (v tu dobu jsem si byla jistá sedmi minutami), a uběhla jsem 25 minut s tím, že ještě můžu. Postupně jsem to protáhla na 45 minut.

sobota 15. února 2014

Jak... jsem měla problémy s lýtkem

Všichni se strachují o mé klouby a mě přitom bolí sval!


Už se mi to stalo dřív, při běhu jsem začala cítit něco jako křeč v levém lýtku. Říkala jsem si, že to rozeženu hořčíkem, občas to "prohrábnu" a bude. V posledních několika týdnech jsem zvolnila tempo (dovolená atp.), takže jsem na milé lýtko zapomněla a ono přestalo zlobit.

středa 12. února 2014

Jak... jsem si našla nový cíl

Člověk potřebuje nové a nové výzvy, jinak zakrní. Já jsem tu svou první už překonala.


Můj prvotní impuls k běhání bylo, že jsem se chtěla naučit běhat tak, abych neumřela po půl hodině. Tento cíl jsem překonala v průběhu osmi týdnů (což mě naprosto šokovalo!!!). Od té doby jsem pokročila ke 45 minutám v kuse a pomalému přidávání na rychlosti. Ale co dál?

pátek 7. února 2014

Jak... jsem se styděla

Dámy a pánové, vážení příznivci běhání, hubnutí a dalších bohulibých aktivit, děkuji!


Již druhý týden jsem v hledáčku serveru Rungo.cz a velmi jim děkuji za všechna krásná slova, co o mně napsali. Velmi děkuji také všem, kteří mi vyjadřují podporu!

úterý 4. února 2014

Jak... jsem neměla problémy s klouby

Poté, co Rungo.cz zvěřejnilo článek o mých důvodech k běhání, ozvalo se spousta lidí s tím, že bych neměla běhat kvůli kloubům.


Ano, všichni máte pravdu, s tak velkou nadváhou by asi běžně člověk neměl běhat. Co však neberete v potaz, je fakt, že jsem rok předtím opravdu poctivě trénovala chůzí na páse a veškeré svalstvo a vazivo se mi poměrně slušně tímto posílilo. Další věcí je fakt, že někteří si představují běh jako sprint o život. Běh může být i pomalý a stále je to běh, i když pro někoho je to rychlostí pouze rychlá chůze. Jde o jiný styl pohybu, ne o rychlost.

pondělí 3. února 2014

Jak... jsem začala trénovat na závod

Myslím, že svůj prvotní cíl - naučit se běhat tak, abych po půl hodině neumřela - jsem splnila. Je na čase postoupit na další úroveň.


Tou další úrovní by mohla být účast na nějakém závodě na 5 km. Rozhodně nemám ambici vyhrát nebo mít úžasný čas. Pouze se zúčastnit. 5 km není zas tak dlouhá trasa, i když ji zatím běžně nedělám. Ale to se tento týden změní. Začnu totiž trénovat podle plánu na Rungo.cz.

neděle 2. února 2014

Jak... jsem uběhla svých prvních 5 km

Dnes jsem byla poprvé na výběhu s Rungo.cz. Bylo to super!


Začalo to nočním deštěm, který na veškerém povrchu zmrznul a vytvořil krásnou vrstvu ledovky, která pokryla celé Brno, včetně Mariánského údolí, kde jsme se měli sejít. I přes nepřízeň počasí se nás sešlo 24, včetně Majdy a Marka z Rungo.cz. I jali jsme se běžet.