středa 27. listopadu 2013

Jak... jsem nakupovala

Štíhlí lidé prominou, tento článek je především pro dámy, které jako já bojují s nadváhou a s ní spojenými problémy, jako je nákup sportovního oblečení.


Samozřejmě můžete vyrazit ve vytahaných teplákách a tričku, ale pokud chcete požívat výhod funkčního oblečení, musíte hledat. Zdá se, že se úplně nepočítá s tím, že by velcí lidé chtěli také sportovat. Přinejmenším ne ženy, protože v pánských modelech se velikosti začínající X vyskytují poměrně často. Číslování v dámských velikostech u sportovního oblečení může být matoucí.


Mluvím pouze ze své skutečnosti, ale u dámských velikostí sportovního oblečení velikost XL odpovídá obvykle velikosti 44. Pokud jako já máte 48 a víc, pak potřebujete alespoň XXXL, což u sportovního oblečení není zcela běžné. Nezbývá pak, než buď zabrousit do pánské části obchodu (ale pánské oblečení je jinak tvarované) nebo se smířit s tím, že se budete soukat do menších velikostí. Pokud víte o obchodu, který se vyloženě na funkční oblečení ve velkých velikostech specializuje, sem s ním. Sehnala jsem dámské velikosti XXL a jsou velmi velmi obtažené, ale fungují.

Jestli můžu osobně něco doporučit: je lepší, když kalhoty mají vyšší pas a stahovací sňůrku, a triko či mikina prodloužený střih pro případ vyhrnutí. Úplně ideální ještě je, aby měla gumičku nebo pogumování zevnitř. Vyhrnuté tričko není zvlášť v zimě žádná hitparáda. Má modrá mikina není žádná krása, ale je právě dlouhá a má gumu, takže vrstvu podtím zastrčím do legín a na to natáhnu mikinu.

Já v tuto chvíli běhám v následujících modelech:

Dámská funkční mikina Craft Shift Free Pullover



Dámské triko dlouhý rukáv Klimatex RAPA


Dámský funkční pulovr Klimatex Alena


Dámské 3/4 spodky Klimatex MIEAN


Sports Yoga Running Leggings PRIMARK


3 komentáře:

  1. dobry den, super stranky, drzim palce!! co se obleceni tyka, doporucila bych treba silvini, ted nove pridali do sortimentu i vetsi velikosti (nejsem zadny prodejce, jen jejich sportovni funkcni obleceni nakupuji a mohu jen doporucit) :-)
    http://www.silvini.com/nadmerne-velikosti-obleceni.htm

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj strašně moc děkuju za blog, jsem ve fázi přesvědčování sama sebe,že bych měla začít. Jinak tohle mi mluví z duše.... jak mám sportovat, když si nekoupím oblečení, třeba takové kalhoty na lyže, to byl porod. ale jinak myslím, že litex míval výběr většího oblečení a nebo hromadný nákup přes web z UK, to by asi taky šlo (tam mají i naše velikosti).

    OdpovědětVymazat