sobota 16. listopadu 2013

Jak... jsem hledala důvody

Na rungo.cz se dnes objevil článek s dotazem na důvody, proč běháme. A tak jsem začala přemýšlet.


Na konci článku byla výzva, ať svých sedm důvodů pošleme do redakce. První dva důvody - hubnutí a kondice byly jasné. Ale vymyslet těch pět dalších, to už nebyla taková sranda. Nejsem si úplně jistá, že moje důvody zveřejní, ale říkala jsem si, že by to i přesto mohlo někoho zajímat. Tady jsou:

  1. Chci zhubnout - vážím 111 kg, už jsem 15 kg shodila chůzí, ale už mě chodit nebavilo, tak jsem začala s běháním
  2. Chci získat kondici - ráda bych zase lyžovala a dělala sporty, které mě baví, ale musím mít aspoň základní kondici
  3. Překonávám sama sebe - učím se běhat postupně a pokaždé, když přidám minutu běhu a uberu minutu chůze a uběhnu to celé, tak se cítím úžasně
  4. Jsem nezávislá - narozdíl od většiny ostatních sportů, můžu běhat kdykoliv a kdekoliv se mi zachce, stačí nazout tenisky. Nemusím se ohlížet na ostatní, nemusím plánovat, prostě vyběhnu, když se mi chce/když mám čas
  5. Rozšiřuji si obzory - zjišťuji o běhání a pohybu spoustu nových věcí, kontaktují mě známí, se kterými jsme si neměli co říct, a teď máme společné téma, učím se spoustu nových věcí o svém těle
  6. Relaxuji - pustím si do uší oblíbenou hudbu, běžím krásnou přírodou, sleduji, jak se mění s postupem zimy
  7. Motivuji ostatní - díky tomu, že jsem celý život nic nedělala a najednou jsem začala běhat a psát o tom, mají ostatní možnost vidět, že to jde, když se chce, a je to jenom o tom vyrazit

Pokud běháte, jakých je vašich sedm důvodů, proč začít? A pokud neběháte, co by vás motivovalo?

2 komentáře: