středa 30. října 2013

Jak... jsem se donutila

Spousta lidí se mě ptá, jak se donutím běhat. Odpověď je snadná: Nenutím se.


Aby to mělo smysl a aby se tím člověk neotravoval, musí se to stát přirozenou součástí vašeho života. Tak jako víte, že budete někdy obědvat, že půjdete vyzvednout děti, že máte pracovní úkol, tak já vím, že půjdu běhat. Když jdete vyzvednout děti ze školy, tak taky neřeknete, že nemáte čas, ale prostě si to zařídíte. Stejně tak já si zařídím, abych mohla běhat.

Pokud máte pevnou pracovní dobu (jako že většina asi ano), pak máte čas před a po práci. Řeknete, že po práci býváte utahaní a máte jiné povinnosti? A co z těch povinností je důležitější než vaše zdraví? Myslíte, že můžete věnovat půl hodinu místo sledování Ulice sami sobě a jít si zaběhat?



Vstáváte do práce v 6:30? Jděte spát o půl hodinky dřív,  a vstaňte v 6 a jděte si zaběhat. Není v tom žádná věda. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy. Buďme k sobě opravdu upřímní a zkusme si spočítat, kolik toho volného času opravdu máme, a věřím, že těch 30 minut tam najde každý.

Je to celé o prioritách. Mojí prioritou je být zdravá, proto tu půlhodinku čtyřikrát týdně ráda dám. Vím, že to mám udělat čtyřikrát týdně, vím, že když ten den nebudu mít čas, že to musím zvládnout ráno a o to jdu dřív spát. Samozřejmě, jsou dny, kdy se mi nechce, třeba dneska ráno se mi tak dobře spalo a tak se mi nechtělo nic... Ale stejně tak jsem věděla, že jedu pryč a nebudu mít čas to dohnat, takže jsem dneska musela a šla jsem.

Nestojí nade mnou dráb, který by mě kontroloval. Jediným drábem jsem já sama sobě. A není to tím, že bych měla silnou vůli - položte přede mě tabulku čokolády a za pět minut nenajdete ani papírek. Je to tím, že stejně jako chodím (teď už) třikrát týdně do sboru a vím, že musím, i když se mi nechce, tak stejně tak chodím čtyřikrát týdně běhat.

Rada na závěr - pokud se bojíte, že sami sobě neporučíte (ale je to jednodušší, než se zdá), poproste někoho, kdo je vám aspoň trošku autoritou, aby vám pomohl a tzv. vás dokopal, nebo choďte běhat s někým.

Žádné komentáře:

Okomentovat