úterý 29. října 2013

Jak... jsem poprvé uběhla čtyři minuty v kuse

Momentálně jsem začala čtvrtý týden svého snažení.


Musím říct, že vždy když končím čtvrtý běh týdne, tak si říkám, že tu minutu navíc už nemůžu dát. Přece jen, vážím 111 kg, mám 40 kg nadváhu a s tímhle běžet fakt není sranda. Ale musím přiznat, že tělo zvládne mnohem víc, než si myslíme, a dnes, když jsem dobíhala čtvrtou minutu první sady, tak jsem si připadala jako královna světa, protože přes všechny problémy, které bych mohla mít, tak to pořád zvládám!

Nejtěžší je vždycky prvních osm minut, kdy tělo ještě není zahřáté a dostává se do tempa. Navíc na ten první běh skoro vždycky vyjde nějaký ten kopeček, sice mírný, ale pořád kopeček, takže ke konci už se nohám ani dechu opravdu nechce, ale podívám se vždycky na stopky, zjistím, že zbývá už jen 40 vteřin, tak se zakousnu a řeknu si, že teď by byla blbost to vzdát, navíc stejně pořád ještě můžu, jenom už se mi nechce. Odměnou mi pak je vědomí, že jsem to zvládla a že ty další běhy už budou lepší.

Udělala jsem si radost a nakoupila jsem si funkční oblečení, se kterým je běhání pohodička. Skvěl tip - na běh se oblékněte, jak kdyby venku bylo o 10 stupňů víc. Když je venku 10, vezmu si jen jednu vrstvu, jako kdyby venku bylo 20. Na konci jsem stejně zlitá, ale díky funkčnímu tričku mi není zima a neprochladnu.

Je mi fajn!


4 komentáře:

  1. Dobrý den, úžasný blog! Jsem zatím "heavy nerunner" :-) a marně hledám odvahu se rozběhnout. Ale musím říct, že koncept, který popisujete, nevypadá zle. Možná se k tomu dokopu. Je skvělé, že jste zdravá, moc Vám to přeju a je super, že Vás to baví. Já se protloustla a prostresovala k diabetu II. typu, ačkoli je mi teprve 38 (mám ho už 4 roky) a pokud chci mít nemoc i nadále pod kontrolou, musím přidat pohyb - ehm, prostě ZAČÍT. Nic nedělám, protože jsem pomalá a neohrabaná. Váš blog mi dodává naději. Pokud jste na facebooku, ráda bych si Vás přidala do přátel.
    Hodně úspěchů. Zuzana Večerníková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jsem moc ráda, že Vás můj blog inspiruje! Zkuste začít jen chůzí, ta dělá hrozně moc a podceňuje se. Až se budete cítit lépe, teprve začněte pomalililičku s během, pokud chcete běhat. Na Facebooku je moje stránka, pod mým profilem tady je odkaz, který Vás tam navede. Dávám tam něco častěji než sem na blog, krátké zkazky, jednotlivé běhy atd. a můžete mi tam i napsat osobní vzkaz. Mějte se krásně a hodně zdaru!
      V.

      Vymazat
  2. Ahoj, většinou nikam moc žádné příspěvky nepíšu, ale dneska musím :) Už tady u HeavyRunner sedím a čtu asi půl hodiny..Moc Ti (Vám) fandím, není moc lidí, co jsou k sobě upřímní a nebojí se jít ´´s kuží na trh´´, lidí, kteří se překonají, hledají způsoby, většinou to zůstává jen u plánů a slibů (od pondělí, od prvního :D).Nejsem sice úplně heavy runner ale takových10kg bych taky potřebovala dolů. Sice jsem sportovní typ (díky bohu za sportovní rodiče), takže brusle,lyže, kolo mi cizí není, JENŽE - nepravidelně a takový výlet na kole se krásně spojí s nějakou supernezdravou večeří,pivečko..atd.a nakonec nula k nule pojde. Na podzim jsem si řekla,že běh může být fajn. Začala jsem pomalu (taky po minutách střídavě běh-chůze),nicméně první mrazy přišly a já se prostě nedokopala. Hrůza. Jaro mě zase probudilo, pak ale přišel stres v práci a ve škole (studuju dálkově) a já to zase utla - což je výmluva, protože právě běh je ´´odstresovávač´´. Jsem takový věčný začátečník...Ale čtení tvých příspěvků mě zase tak nějak namotivovalo a jsem si skoro jistá, že zítra ráno ten budík o hodinu dřív posunu :)

    Takže za to moc děkuji a držim palce v běhu a v životě!
    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, starší příspěvky většinou nepročítám, takže mi to tu zapadlo, každopádně moc děkuju za zprávu! Jsem moc ráda, že tě můžu motivovat! Doufám, že sis přivstala a budu ráda za zprávu, jak to jde! :-)

      Vymazat